top of page

אכילה בריאה ונכונה בחופש הגדול: אתגרים והמלצות להורים

החופש הגדול מביא איתו הזדמנויות רבות לילדים – חוויות חדשות, בילויים עם חברים, והרבה זמן חופשי. עם זאת, הוא מביא איתו גם אתגרים לא פשוטים להורים, במיוחד בכל הנוגע לאכילה בריאה ונכונה. הילדים מבלים יותר זמן בבית, סדר היום משתנה, והפיתויים למאכלים לא בריאים גדל.



בואו רגע להיות מודעים לאתגרים הכי נפוצים בשמירה על תזונה בריאה ונכונה בחופש הגדול :

1. שינויים בסדר היום

בחופש הגדול, סדר היום משתנה באופן משמעותי. הילדים קמים מאוחר יותר, השינה נפגעת ומשפיעה על רמת האנרגיה שלהם, השעות שבהן אוכלים משתנות והארוחות הופכות ללא סדירות. הדבר מוביל לאכילת חטיפים ומזון מהיר במקום ארוחות מסודרות ומאוזנות.


2. חשיפה מוגברת לפיתויים

במהלך החופש, הילדים מבלים יותר זמן מחוץ לבית – עם סבא וסבתא, בפארקים, בבריכות, ובמרכזי קניות. במקומות אלו ישנם פיתויים רבים למזון לא בריא כמו גלידות, ממתקים וחטיפים ולפעמים לנו ההורים קשה להגיד לילדים לא.

לרוב הפיתויים האלה נמצאים גם בבית, זמינים ונגישים וזה בהחלט מוביל לאכילה לא מבוקרת ומאוזנת.


3. חוסר השגחה והכוונה לאכילה נכונה

כשאנחנו ההורים עסוקים בעבודה או בתפעול הבית, הילדים עשויים למצוא עצמם ללא השגחה והכוונה. במצב זה, הם עשויים לבחור לאכול מזון מהיר או חטיפים במקום ארוחות מזינות, מתוך נוחות וזמינות.



המלצות פרקטיות להורים לשמירה על תזונה מאוזנת ובריאה :

1. תכנון מראש והכנת ארוחות

הקפידו על תכנון ארוחות מראש והכנתן יחד עם הילדים. הכינו רשימת קניות מסודרת והתמקדו במזון בריא ומזין כמו ירקות, פירות, דגנים מלאים וחלבונים רזים. שיתוף הילדים בהכנת הארוחות יכול להוות חוויה חינוכית מהנה ולהגביר את המוטיבציה שלהם לאכול בריא.


2. קביעת שעות קבועות לארוחות וחטיפים

שמרו על סדר יום קבוע גם במהלך החופש הגדול, כולל שעות מוגדרות לארוחות עיקריות וחטיפים. קביעת זמנים קבועים לאכילה תעזור למנוע אכילה לא מבוקרת, נשנושים, בריחה לאוכל מהיר ותשמור על תחושת שובע לאורך היום.


3. הגבלת זמינות המזון הלא בריא

נסו להמעיט בזמינות המזון הלא בריא בבית (וגם בחוץ). במקום זאת, הציבו פירות וירקות במקום נגיש. כאשר יוצאים לבלות מחוץ לבית, הביאו אתכם חטיפים בריאים כמו פירות, אגוזים וירקות חתוכים. כך, הילדים יבחרו באפשרויות בריאות יותר כאשר הם רעבים.


לסיכום,

החופש הגדול אמנם מאתגר בכל הנוגע לשמירה על תזונה בריאה, אך עם תכנון נכון, הכוונה ומתן דוגמה אישית, ניתן לשמור על תזונה מאוזנת ובריאה גם בתקופה זו.


הזמנה אישית :

בתאריך 08.07.2024 אני מקיימת אתגר חינמי

"משפחה בריאה בקליק" מכוון לתקופת החופש הגדול

4 ימים של סדר בתזונה ובאכילה לכל המשפחה.

מזמינה אותכם להצטרף - לכל הפרטים ולהרשמה בחינם לחצו על הקישור :

Comentarios


bottom of page