top of page

מה בדיוק משפיע על בריאות הילדים שלנו ?

כל שנה, ב-7 באפריל, אנו מציינים יום הבריאות העולמי, יום שבו אנו מתמקדים בחשיבות הבריאות הכללית ובמאמץ להעלאת המודעות בנושא אורח חיים בריאים לילדים, לנערים ולכולם.

היום הזה מזכיר לנו שאנו כאנשים והורים צריכים להקדיש זמן ומשאבים לבריאותנו ולבריאות ילדינו, כך שזה מהווה בסיס ליציבות ויצירת איכות חיים שכל אדם ראוי לקבל.



אחד האלמנטים המרכזיים שהפך "לאיום" על בריאות הילדים בעשורים האחרונים הוא :

תעשיית המזון - חשיפה ממושכת וריבוי צריכה.

עם התפתחות הטכנולוגיה והשיווק, נתקלים ילדים ונוער בכמויות רבות של מזון מעובד, מלא בסוכרים וממתקים מלאכותיים, חומרים משמרים, וחומרי טעם וריח.

זהו מזון שלא רק שאינו מזין, אלא גם יכול לגרום לבעיות בריאותיות רבות כמו השמנת יתר, סוכרת ובעיות לב, הפרעות קשב, בעיות התנהגות, בעיות עיכול, אלרגיות ועוד.

בכך תפקידנו כהורים וכאחראים הוא לחנך ולהדריך את ילדינו לבחור במזון בריא, על פי הגישה הטבעית ולהעשיר אותם בידע ומודעות לחשיבותו.


האלמנט השני הוא : הזמינות שלנו כהורים להכנת מאכלים בריאים ומזינים לילדים.

היום היום שלנו נקבע בעיקרו על ידי תפקידים רבים ותפקיד ההורה / האימהות הוא רק אחד מבניהם. אכן זהו תפקיד חשוב ומרכזי בחיי הילדים וכחלק ממשימות התפקיד זה לחנך את הילדים על חשיבות הבריאות והכנת ארוחות בריאות, מזינות ומגוונות. בכך להכנת ארוחות בריאות יש תוצר מרגיע, מחבר וחשוב.


לבסוף, האלמנט השלישי הוא : מצב הרוח שלנו. מצב הרוח חיוני לבריאות גופנית ונפשית. ילדים שמרגישים עצבניים או מתוסכלים עשויים להתמודד עם בעיות בריאותיות רבות, ואף זה משפיע על בחירת הילדים לאוכל. לכן, חשוב ליצור סביבה נוחה וביתית, לעזור להם להתמודד עם מאמצים ולתת להם את התמיכה והאהבה שהם צריכים (גם אם הם נראים שמחים).



רוצים לגדל ילדים בריאים ומאושרים ? תקפידו על צעדים פעילים ומשמעותיים ביומיום.

הנה שלושה צעדים שמומלץ לעשות על מנת לקדם בריאות ואושר ילדים:

  1. לשמור על איזון וגיוון בבחירת האוכל: איזון וגיוון בתפריט האוכל הם מרכיבים מרכזיים לבריאות טובה. המלצה ליישם את חוק ה-70/30 היא דרך יעילה לקדם בריאות תזונתית. כאשר 70% מהתזונה מגיעה ממזונות טבעיים ומזינים, ורק 30% ממזונות תעשייתיים או מעובדים, אנו מבטיחים ספיקות חיוניות של ויטמינים, מינרלים וחומרים מזינים לילדים. # דוגמא: בחירת פירות וירקות טריים ומגוונים כחלק מהתפריט היומי, כגון תפוחים, בננות, גזרים, תפוחי אדמה ועגבניות. בנוסף, יש להגביר את הצריבה של מזונות נטולי תוספים, כמו דגנים מלאים, קטניות ודגים.

  2. לבחור להכין אוכל בריא, מבושל וביתי: הכנת אוכל ביתי מאפשרת לנו לשלוט ברכיבים המזינים והאיכותיים של המזון שלנו ושל ילדינו. ניתן להתאים את המנות לטעמם של הילדים ולהפוך את חוויית האכילה למהנה וטעימה. # דוגמא: להכין ארוחות בריאות ומזינות כמו עוף או דג צלוי עם ירקות או סלט צבעוני, פסטה מקמח מלא או כוסמין עם רוטב עגבניות וירקות טריים, או קוסקוס עם ירקות ותבשיל פילה.

  3. לבחור במזונות בריאים שמעלים את מצב הרוח: מזונות רבים משפיעים ישירות על מצב הרוח והרגשות שלנו. בחירת מזונות בריאים ומזינים יכולה לשפר את מצב הרוח של ילדינו ולקדם רוגע ושלווה. # דוגמא: הוספת אגוזי מלך, גרעיני דלעת או זרעי פשתן טבעיים העשירים בחומצות שומן אומגה-3, פירות יער וצימוקים טבעיים עשירים בוויטמין C, ושקדים וזרעי חמניות המכילים מגוון רחב של ויטמינים ומינרלים.



לסיכום, יום הבריאות העולמי הוא הזדמנות לשקול את ההשפעות שלנו כהורים וכקהילה על בריאות הילדים. עלינו להתמקד בשלושת האלמנטים הללו - תעשיית המזון, הזמינות שלנו כהורים, ומצב הרוח - על מנת לקדם בריאות ילדינו ולהבטיח להם עתיד בריא ואיכותי.


וכמובן שעם התמיכה המתמשכת והמקצועית, והקידום של פעילות ותזונה בריאה, אנו יכולים להבטיח צמיחה ופיתוח תקין של ילדינו ולהבטיח להם איכות חיים מיטבית.



רוצים לקבל מענה מקצועי לאתגרים שיש לכם בתזונה ?

שלחו הודעה למספר 052-427-5135


רק בריאות

שלכם באהבה - ערין

bottom of page