top of page

איך תוכלו בעזרת האכילה המחזקת לחזק את הדימוי העצמי של הילדים שלכם ולהבטיח להם עתיד בריא ומאושר יותר

עודכן: 20 באפר׳ 2021

לרוב אנחנו חושבים שהדימוי עצמי מתחיל להשפיע על הילדים שלנו רק לקראת גיל ההתבגרות , אך האמת היא שהשפעת הדימוי העצמי מתחיל עוד לפני (כלומר בגיל יותר מוקדם) ובכך חשוב מאוד שתהיו מודעים ..

כהורים לילדים קטנים , אולי אתם לא מתייחסים ברצינות להערות בסגנון " אתה שמן / רזה || הוא שמנה ואף לזמן התבוננות ממושך במראה החיצוני בקרב ילדים קטנים , אך נתונים מצבעים ומראים שהגישה שלכם כהורים חייבת להשתנות כבר בגילאים קטנים אם אנחנו רוצים לגדל ילדים שמרגישים בטוחים בעצמם , נוח להם עם הגוף שלהם וכמובך שלא יסבלו מערך עצמי נמוך ..

במאמר זה ,

אני רוצה ללמד אותכם את הדרך והגישה המחזקת אותה תוכלו להעביר לילדים ולהבטיח להם עתיד בריא, שלוו ומאושר יותר ..

1. אל תתמקדו רק במראה החיצוני של הילדים שלכם וגם לא של הסביבה ..

הדוגמא האישית שאנחנו כהורים מציגים היא בעלת השפעה רבה על בעיות דימוי הגוף של הילדים שלכם. אם תתייחסו או תקללו במילים כמו 'שמן', 'גמדה', 'פרה', או תבקרו את עצמכם בקול על כל ק"ג עודף של המשקל שלכם או מאפייני גוף אחרים (כלומר על המראה החיצוני שלכם), הילדים שלכם יבינו שאלו דברים שליליים ויפתחו מערכת יחסים רעה עם הגוף שלהם.


# מחקר משנת 2015, הראה את הקשר הישיר הזה שילדים בני 5-8 אשר חשבו שהאימא שלהם לא מרוצה מהגוף שלה היו בסיכון גבוה יותר לסבול מדימוי גוף שלילי לגבי עצמם.


כמו כן , כאשר אתם נותנים מחמאות לילדים שלכם, לעצמכם או לאנשים אחרים,

התמקדו קודם כל בתכונות אופי ואישיות, ורק אז (אם בכלל) במראה חיצוני ובמשקל בפרט.


2. שלבו פעילות גופנית בשגרה המשפחתית שלכם היומית או השבועית.

חשוב שתעשו זאת עבור המשפחה שלכם מפני שככה הילדים שלכם ילמדו שגוף בריא שגם נראה טוב הוא תוצר של עבודה, רצון ומודעות. וכדי לוודא שזה יקרה, הקפידו לדבר איתם על הנושא בהתאם לגיל ורמת ההבנה שלהם.

זכרו שאין צורך להגזים בתיאורים "מפחידים" שישיגו את התוצאה ההפוכה מזו שאתם רוצים (במיוחד בגיל קטן 4-8) וירחיק אותם מהביצוע.

הדוגמה האישית שלכם חשובה , ואם תרצו לנצל אותה בדרך הטובה ביותר יש שפע של תרגילי כושר מומלצים להורים וילדים שניתן לבצע ביחד. כאשר הילדים שלכם יראו ששמירה על הגוף היא שאיפה שניתן לאזן ושלא רק הם חושבים עליה, יוקל להם מאוד והלחץ שמוביל לבעיות דימוי גוף שלילי יקטן בהרבה.

תהיו יצירתיים ואל תתנו לשגרה או לאילוצי הסביבה להשפיע עליכם . לכל בעיה / קושי יש פתרון , לדוגמא : חורף - מתאמנים בבית || אין זמן - משריינים שעה בשבוע ..

3. צרו תוכנית ארוחות משפחתית בריאה .

במהלך התכנון הקפידו לשתף את הילדים ולעשות זאת יחד, בהתאם לגילם, דברו איתם על חשיבות הצריכה של מאכלים שונים, על אבות המזון, על התפקיד של מינרלים וויטמינים שונים וכדומה (הסבר בסיסי בהתאם לרמת הידע שלכם בתחום).

כאשר אתם עושים זאת רצוי שלא לתת למאכלים מסוימים תווית של 'טובים' או 'רעים', אלא של לפעמים ותמיד.

פירות, ירקות, דגנים מלאים, קטניות וכדומה הם דוגמאות למאכלים שהילדים שלכם תמיד יכולים לאכול, לעומת שוקולדים, חטיפים ומזון מהיר שניתן לאכול רק לפעמים.

המסגור הזה עוזר לילדים להבין שזה בסדר לאכול מאכלים מסוימים ושהם לא צריכים להרגיש רע בקשר לעצמם, אלא רק להקפיד על מידתיות ועל אכילתם לעיתים רחוקות ולא קרובות.

4. תהיו מודעים למצב הרגשי, הפיזי וההתנהגותי של הילדים שלכם.

לרוב כשאנחנו מדברים על אכילה שמחזקת דימוי גוף אז החשיבה שלנו תהיה מכוונת למצב הפיזי / גופני ומפספסים שהדימוי העצמי קשור גם בפן הרגשי / נפשי וגם ההתנהגותי. שכולם משפיעים אחד על השני ויוצרים השפעה ישירה על הדימוי העצמי.

הדימוי העצמי שלנו מושפע באופן ישיר וכמעט שווה מהמצב הפיזי, הרגשי וההתנהגותי - מנטלי, ותמיד רצוי להתייחס לשלושת הגורמים האלה בשווה כדי ליצור מעגל השפעה מחזק ומעצים.

5. שפרו את הביטחון העצמי של הילדים שלכם.

דימוי גוף שלילי עלול להתפתח לא רק בגלל בעיות משקל, בעיות גופניות או נפשיות אחרות אלא גם בשל צבע שיער חריג, נמשים, גובה ומאפיינים אחרים שלמען האמת אין בהם שום פסול, אך ביטחון עצמי נמוך עלול לגרום לילדים להתבייש בהם ולפתח מערכת יחסים רעה עם הדברים שהופכים אותם ליפים ומיוחדים באמת.

אם אתם מודעים לכך שיש מאפיין כזה או אחר שהילדים שלכם מתביישים בו, נסו להחמיא להם עליו באופן ממוקד ולהראות להם דוגמאות לאנשים בעלי מאפיינים דומים במשחקים, סדרות, סרטים וסרטונים שהם אוהבים.

השוואה חיובית, זה מה שנדרש מאתנו בשביל לחזק את הביטחון והדימוי העצמי של הילדים. לרוב ההשוואה שלנו תהיה על דברים "לא טובים" וזה מוריד את הביטחון ומשפיע על הדימוי.













bottom of page