top of page

איך לגרום לילדים לאכול בריא יותר, מאוזן יותר ומגוון יותר ?

אמא יקרה - הורים יקרים,
אתם בטח יודעים איך זה מרגיש כשהילדים כל הזמן מחפשים אוכל, מנשנשים ולא באמת אוכלים ארוחה ?
איך זה מרגיש כשאתם כל כך רוצים שהם יבחרו באוכל בריא ומזין
אך בפועל הם מעדיפים את הפסטה הרגילה, השניצל המוכן או האורז הלבן נקי בלי תוספות !
וגם אתם בטח יודעים איך זה מרגיש כשאתם מסבירים לילדים למה חשוב לאכול ירקות, להמעיט מצריכת המתוקים ולגוון באוכל אך בפועל ההסבר הזה לא משנה כלום במציאות, והילדים ממשיכים לבחור באוכל "הרגיל", שפחות מזין אותם, לא משתפים אתכם פעולה ואפילו לא מסכימים לטעום מזון מזין חדש.


אני מבינה את ההרגשה שלכם, יחד עם זאת רוצה שתדעו שהאכילה של הילדים שלכם מושפעת מכמה גורמים חיצוניים וגם פנימיים.
# האכילה שלהם מושפעת מהחשיפה היומית למזונות תעשייתיים שנמצאים בכל מקום ולא רק בבית, חשיפה זו גורמת להם להעדיף מזון תעשייתי על מזון טבעי ובריא ולחפש אותו כל הזמן ובכל מקום.
הבשורות הטובות שאנחנו יכולים להשפיע על הבחירות שלהם בדרך חיובית ומזמינה ולא דרך המניעה.

# היא מושפעת מהגישה שלנו ההורים לאוכל. כך שאנחנו מעבירים להם מסר (הרבה פעמים מסר סמוי כלומר מבלי להגיד אותו במילים) ודרך המסר הזה הם בוחרים את האוכל שלהם.
דוגמא לכך : אמא שלא אוכלת מגוון או משתמשת הרבה במשפט "אני לא אוהבת לאכול את הירק הזה", המסר שעובר לילדים זה שלא צריך לאכול מגוון או שירקות מסוג מסוים לא טעימים.

# והאכילה שלהם גם מושפעת מהמצב הרגשי שלהם, כלומר ההרגשה הפנימית שלהם משפיעה באופן ישיר על הבחירות שלהם לאוכל. דוגמא לכך : ילד הססן, חושש מכל דבר - זו החוויה הפנימית שלו, דרך חוויה זו הוא בוחר את האוכל ועל פי הרגשה וחוויה זו הוא מתנהג. זה יתבטא בחשש ממזונות חדשים שהוא לא מכיר ועוד.

על פי נתונים סטטיסטים,
שלושת האלמנטים שהזכרתי קודם הם האלמנטים הבסיסיים שמשפעים על האכילה של הילדים.
וכדי לשנות את המציאות ולגרום לילדים לבחור במזון בריא, מזין, ומגוון אנחנו צריכים לעשות שינוי בסיסי בלפחות אחד מהאלמנטים האלה. שינוי בסיסי זה יכול להתבטאות ב- :

1. לחשוף אותם ליותר מזונות בריאים ומזינים. כמו: ירקות, פירות, דגנים מלאים, אגוזים ושקדים.
חשוב שהחשיפה תהיה בנוסף למזונות שהם נחשפים אליהם בדרך כלל (לפחות בהתחלה, כך שהיא לא תהיה במקום אותם מזונות שהם אוהבים ורגילים לקבל) בנוסף לזה שחשוב להקפיד על חשיפה באופן טבעי ומבלי לצפות מהם לשתף פעולה או לאכול הכל באופן מידי.

2. להראות להם שגם אתם בעצמכם אוכלים בריא ומזין ושבחירה זו חשובה לכם.
רצוי לשתף אותם בבחירות שלכם לאוכל ובסיבה שבעקבותיה אתם בוחרים את אותו באוכל הבריא ומזין.
לרוב אנחנו חושבים שזה מובן מאילו לבחור במזון בריא ומזין, אך חשיבה זו אינה נכונה ולא מתאימה לעידן השפע שאנחנו חיים ונמצאים בו. (יותר נגיש לבחור במזון מהיר ותעשייתי, לדלג על ארוחות ולא לגוון מאשר לבחור במזון בריא ומזין שדורש מאתנו לחשוב אחרת ולתכנן נכון את האכילה שלנו).

3. לחבר אותם לאוכל בריא ומזין בדרך יצירתית, מהנה, כיפית ומושכת.
לרוב כשאנחנו מסבירים לילדים שלנו למה לאכול מזון בריא במקום מזון אחר, ההסבר יהיה "יבש" ולא מושך אותם. ויחד עם זאת כשאנחנו מגישים להם ארוחה בריאה, אנחנו גם מגישים בצורה "משעממת" לא מזמינה את הילד לבחור בה. כך שאם אנחנו רוצים להשפיע על הבחירות שלהם לאוכל ואם אנחנו רוצים לגרום להם לבחור במזון בריא ומזין באופן אוטומטי - אנחנו צריכים להגיש להם את הידע, ההסבר וגם הארוחה בצורה מזמינה, כיפית, מהנה ומושכת.

עכשיו, אתם יודעים מה צריך לעשות כדי להשפיע על הבחירות של הילדים שלכם לאוכל ובמקביל יש מצב שאתם שואלים את עצמכם איך מאיפה מתחילים ואיך מיישמים את זה בשטח ?
התשובה היא : מתחילים בצעד אחד בלבד!

תבחרו באחד משלושת הצעדים שאתם הכי מתחברים אילו ותתחילו להטמיע אותו בבית שלכם.
מבטיחה לכם שאם תיישמו אותו ותתמידו ביישום התוצאות יגיעו והילדים שלכם יתחילו לבחור באוכל בריא יותר, מזין יותר וגם מגוון יותר.

כמו כן,
לשם חיבור הילדים לאוכל שלהם בדרך יצירתית, ומהנה ובמטרה להעלאת להם את המודעות לאוכל הבריא והמזין יצרתי את
ערכה זו באה כדי לעזור לכם הורים יקרים להשיג את השינוי הבסיסי באכילה של הילדים בדרך יצירתית, מהנה, מושכת והכי חשוב ממכרת.
כרטיסיות של ידע שווה כוח, כרטיסיות של משימות מחזקות וגם כרטיסיות של שאלות מחברות ומכוונות.
בנוסף לכרטיסיות בערכה תמצאו ספרון המדריך השלם לשימוש בערכה והטמעת גישת האכילה המחזקת אצלכם בבית. הספרון כולל טיפים מכוונים לכם ההורים ומתכונים מגוונים, טעימים וקלים מאוד להכנה.


כל הפרטים על הערכה נמצאים בלחיצה על הקישור שנצורף כאן :



bottom of page