top of page

הקשר בין ארוחת ערב מזינה ובריאה לשינה איכותית ועמוקה


הידעתם שיש קשר ישיר בין סוג המזון שאנו צורכים בארוחת ערב לבין תפקוד הגוף בזמן השינה ואיכות השינה?

אחרות הבוקר מוגדרת כארוחה החשובה ביותר ביום כי היא מספקת לנו אנרגיה טובה לשאר היום, אבל מה בנוגע לארוחת ערב? ארוחת הערב נחשבת לארוחה האחרונה שהגוף מקבל לפני שהוא נכנס ל- "תקופת צום בלילה" מבחינה פיזית / גופנית .



בזמן השינה , הגוף שלנו עובר תהליך של חילוף חומרים, ספיגה והתנקות.

כלומר תהליך של חילוף חומרים ופירוק אותו מזון שנכנס לגוף במשך היום, ספיגה של אבות מזון, בעיקר מינראליים (כגון : ברזל , מגנזיום , סידן ..) והתנקות מכל מה שהגוף אגר במשך היום מרעלים ושאריות המזון שהוא לא זקוק להם.

לכן מומלץ בארוחת הערב להזין את הגוף במזון עשיר, טבעי ובריא כדי לסייע ולתמוך בתפקוד ובפעילות לפני שהוא נכנס לתקופת הצום (כלומר פרק זמן שבו לא אמורים להכניס אוכל או שתיה לגוף)..

כולנו יודעים שארוחת הערב היא אחת הארוחות החשובות ביום שלא מומלץ לוותר עליה

וכאשר הזמן שלנו עם הילדים מוגבל לשעות מעטות כל כך, למרות ריבוי המטלות שצריך לעשות אותם, ארוחת הערב נשארת ההזדמנות היחידה במהלך היום, שניתן בה לכנס את כל בני המשפחה סביב אותו שולחן, לעשות סיכום יום, לדון בדברים ותכנן ואפילו לבלות זמן איכות משותף.


ארוחת הערב היא הזדמנות מצוינת לזמן איכות, שיחה, תרגול ופיתוח מיומנויות חברתיות ורגשיות .

היא גם זמן מעולה לשיתוף הילדים בהכנת הארוחה. ילדים יכולים להיות מעורבים בארוחת החל משלב הכנתה ועד פינוי הכלים מהשולחן. בקשו מהם סיוע בהוצאת המצרכים מהמקרר, בערבוב או הכנה של מזון פשוט, בקשו מהם לסדר את השולחן – ילדים שלוקחים חלק במטלות הבית מרגישים בעלי ערך, לומדים על אחריות, חשים עצמאיים ומשמעותיים ומבינים כי יש להם יכולת לתרום ולעזור לסביבתם על אף גילם הצעיר. כמובן שכל ילד ישתתף בהכנת הארוחה בהתאם לגילו. וכשכל האוכל מונח על השולחן מראש, מתאפשרת ישיבה נוחה ורגועה סביב השולחן. בנוסף לזה שהם יסכימו בקלות יותר לאכול מזון או תבשיל בריא .

מה חשוב לזכור לגבי ארוחת הערב?


-תהוו דוגמא אישית לילדים ותעלו את המודעות לאכילת מזון בריא ומזין .

כשאתם מדברים ביחד עם הילדים על חשיבות אכילת אוכל בריא ומזין להתפתחות תקינה של הגוף ותהוו עבורם דוגמא אישית , הם יגדלו בסביבה אשר מזמינה את הבריאות ומודעת לה .. -דאגו להגיש מזון בריא, מזין, מגרה וקל לעיכול.

גוונו את המאכלים המוגשים לשולחן ויחד עם זאת דאגו שבשולחן יהיו תמיד גם מאכלים שהילד מכיר ושמח לאכול. לילדים מאוד בררניים באוכל ניתן להגיש צלחות "יצירתיות" – ליצור פרצופים ודמויות מהמצרכים של הארוחה, כך תיצרו אצלם ציפייה לקבל את הצלחת ולאכול את האף של הליצן, שזו בעצם חתיכת מלפפון ..

ילדים מאוד אוהבים לאכול אוכל צבעוני , ובצורות שונות , כך תקפידו על גיוון בירקות ופירות שהם הבסיס לארוחה מזינה ובריאה ..



בבקשה תזכרו כלל ברזל מאוד חשוב :

אתם אחראים על בחירת והגשת סוג האוכל והילדים אחראים על הכמות .

לכן לעולם אל תכריחו ילד לאכול יותר מהכמות שהגוף שלו דורש כי אז הוא ההתנגדות שלו לאוכל ולשיתוף פעולה עולה ובכך יש יותר סיכוי לבררנות.

יש המון כלים פרקטים ומותאמים לילד ולמשפחה שניתן להשתמש בהם כדי לעודד אכילה אצל ילדים בררנים או שאוכלים כמות קטנה יחסים.

מזמינה אותכם למלא פרטים בקישור ולקבוע שיחת ייעוץ בת 20 דקות שבה בודקים לעומק את הקושי שנמצא את ילדיכם והתאמת הפתרונות למצב . https://healthishappiness.ravpage.co.il/together

שלכם, ערין

bottom of page