top of page

חמש דרכים להתחיל את הבוקר בצורה אנרגטית

עודכן: 23 בינו׳ 2022

בטח שמעתם לא פעם את המשפט 'איך שאתם מתחילים את הבוקר כך היום שלכם ייראה ' והוא בהחלט נכון. כשאנחנו מתחילים את היום בתחושה של לחץ, של חוסר בזמן, הילדים לא תמיד משתפים פעולה ואנחנו ממהרים ואולי אפילו מאחרים. אז במקום לשבת לאכול אחרות בוקר אנחנו והילדים "חוטפים" משהו מהר לנשנש על הדרך. יש גם בקרים שאנחנו מסתפקים בלתת להם קערת קורנפלקס או מעדן בכדי לסמן V שהילד אכל משהו לפני היציאה למסגרת .

כשאנחנו מתחילים את היום בצורה כזאת כך המשך היום שלנו ושל הילדים שלנו ייראה, לחוץ, הרבה נשנושים וצריכת פחמימות פשוטות, חוסר אנרגיה ותחושה של עייפות מתמשכת .


בגישת 'האכילה המחזקת ' "טקס בוקר" או "שגרת בוקר" לא חייבים לקחת לכם הרבה זמן, אך הם חייבים לספק לכם את תחושת האנרגיה והעלאת לכם את המוטיבציה כדי שתתחילו את היום בצורה מעולה ומחזקת וגם כדי שזה ישפיע על האנרגיה והתפקוד שלכם במשך היום .



זה לגיטימי וטבעי להתעורר בחלק מהבקרים מאוחר או בלי אנרגיה וסביר להניח שאם קמנו ככה זה ישפיע על ההתנהלות שלנו במהלך היום. במקביל יש ימים שאתם קמים מוקדם שותים את הקפה, מבלים זמן עם הילדים ונהנים וזה משפיע על האנרגיה שלכם במשך היום -לטובה. איך הופכים את כל הימים לכאלה?

תנו לי לעשות לכם סדר עם חמישה צעדים פשוטים לבוקר מחזק. קלים ליישום, קלים להתמדה, ואני מבטיחה לכם שאם תקפידו- הבוקר והיום שלכם ייראו אחרת, יותר אנרגטיים, יותר כיפים עם פחות נשנושים ותחושת עומס או לחץ .


חמשת הצעדים שאני מאוד ממליצה לך ליישם כבר מחר בבוקר :


1. מדיטציה טובה - להרגשה מעולה || 5 דקות

המטרה במדיטציה היא להיות עם עצמנו בלי הפרעות, להקשיב לגוף ולנשימה שנכנסים לגוף, לנטרל רעשים מסביב, לסייע לנו להיות מרוכזים יותר ולחוצים פחות.

טיפ למדיטציה- - אם זו פעם ראשונה שלכם ממליצה לכם להתחיל במדיטציה קצרה של 3 דקות (ניתן לשים מדיטציה מונחת ביוטיוב) ולאחר שהתרגלתם ותרגלתם להוסיף דקות .


2. תרגילי בוקר - לגוף חזק ובריא || 5 עד 7 דקות

לדוגמא : מתיחות, הליכה בבית, עליית מדרגות, יוגה ועוד ..

חשוב לציין שזה לא חייב להיות תלוי מכשיר מיוחד או מיקום, לכל אחד יש את האפשרות לבצע תרגילי חימום או תנועה כלשהי.



3. זמן לחלום ולדמיין - חשוב כדי להעלאת את המוטיבציה || 5 דקות

לשבת עם עצמכם ולדמיין איך אתם רוצים לחיות את החיים, מה לשפר או לשנות, מה אתם רוצים להשיג בעתיד הקרוב ובעתיד הרחוק. מניסיון זה הזמן שהכי נותן מוטיבציה ורוח כדי להתחיל / להמשיך את היום ולהוות השראה לילדים.


4. לשתות שתי כוסות מים (ניתן להוסיף חצי לימון) - לבריאות חזקה || 3 דקות

מומלץ לשתות את שתי כוסות המים על קיבה ריקה כלומר לפני הקפה, כי יש לזה הרבה יתרונות בריאותיים כמו ניקוי המעיים (וכניסה לשירותים), תמיכה בקיבה, שיפור זרימת דם ועוד .. כמו כן, ההמלצה היא להוסיף חצי לימון לכוס ולשתות, הלימון יתמוך בפעילות מערכת העיכול, יכין וינקה אותה.

נ.ב. ישנם אנשים שמאתגר להם לשתות שתי כוסות, ההמלצה שלי זה לשתות חצי כוס או כוס לפחות ולאחר שתיית הקפה לשתות עוד כוס .


5. כוס קפה מפנק עם כדור אנרגיה ביתי - בשביל ההנאה || 5 עד 7 דקות

מומלץ לשתות את הקפה לאחר שתיית המים, וגם מומלץ שהקפה יהיה מבוסס משקה צמחי (סויה, שקדים, שיבולת שועל) ואם לא, אז שיכיל הרבה מים ורק מעט חלב .

אם נתייחס לסוג הקפה, רצוי שזה יהיה אספרסו ואם לא נס קפה מגורען או קפה צמחי מבוסס עולש .


אם תחשבו את הזמן יוצא שסך הכל 25 דקות בכל בוקר תעזורנה לכם ליצור ולייצר יום מעולה ומלא באנרגיה. ויותר מזה - אתם מספיקים לתת לעצמכם זמן שהוא רק עבורכם, ובכך אתם מצמצמת באופן משמעותי את תחושת הלחץ בבוקר שבסופו של דבר מובילה לאכילה רגשית, חיפוש מתוקים ונשנושים וגם תחושת עייפות וחולשה במשך היום .

כמובן את הסדר של הפעולות אתם יכולים לשנות בהתאם למה שמתאים לכם יותר

אבל מה שבטוח - אתם לא צריכים יותר מ- 30 דקות בבוקר כדי ליצור חוויה מעולה ומחזקת

שמשפיעה על כל היום .


שלכם באהבה,

ערין

bottom of page