top of page

מתכונים בריאים שמרוממים את מצב הרוח


לפעמים כל מה שאנחנו צריכים זה מתכון אחד נפלא כדי לרומם את מצב הרוח.

בכל פעם שמאתגר לנו ואנחנו רוצים לפצות את עצמנו או שבכל פעם שאנחנו רוצים לשדרג את התזונה היומית שלנו אנחנו ישר מחפשים מתכון טוב, כזה שיהיה מעניין וטעים. חלק גדול מאתנו גם רוצים שהמתכון יהיה קל להכנה ושהמצרכים שלו יהיו נגישים ולמי שחשוב לו עניין הבריאות גם יחפש מתכון שהרכיבים שלו יהיו כמה שיותר בריאים.

ובתקופות מאתגרות או בתקופת החורף כשאנחנו אוכלים "הרבה", כלומר צורכים כמות אוכל יותר גדולה ממה שאנחנו צורכים בדרך כלל - זה יכול להיות כצורך בפיצוי או כי הגוף שלנו דורש את האוכל מצורך פיזי, אז אנחנו בהחלט רוצים לחפש מתכונים שהם גם מזינים ומשביעים וגם מנחמים ומרוממים את מצב הרוח.

כלומר מתכונים שמכילים רכיבים שיעזרו לנו להרגיש תחושת שובע לאורך זמן (וכך "הצריכה" שלנו באוכל קטנה) וגם שיתנו לנו הרגשה טובה.



אז כדי להוסיף לכם גיוון במתכונים שכבר יש לכם ולתת לכם רעיונות למתכונים חדשים, טעימים, מעניינים והכי חשוב קלים להכנה ומרוממים את מצב הרוח - הנה חמישה מתכונים סופר מומלצים :


# מתחת לכל מתכון יש הערת בונוס :)




# טיפ לבחירת מתכון :

בדרך כלל כשאנחנו עוברים על חוברת מתכונים חדשה, אנחנו עוברים על המתכונים במהירות ולרוב לא מכינים אותו מתכון שמעניין אותנו באותו רגע ואף שוכחים ממנו.

לכן כדי לעזור לכם להכין אחד המתכונים שאני מציעה - אני רוצה שתחשבו רגע על מחר,

מה אתם רוצים לאכול ?

ואז תעברו על המתכונים ותבחרו מתכון אחד שהכי מעניין אותכם ורוצים להכניס אותו מחר לתפריט שלכם, מתכון שיש לכם בבית את כל המצרכים שלו.


מעולה,

עכשיו בואו נתחיל במתכונים :)




# מתכון 1 :

אחד המתכונים הכי טעימים, שממליצה להכין ממנו כמות כפולה (זה מה שאני עושה).

קרקרים אילו יכולים להיות נשנוש טוב בין הארוחות, כמשהו מלוח לנשנוש. ואפשר גם לאכול אותו עם יוגורט עשיר בחלבון ולהפוך את זה לארוחה מזינה שמכילה את רוב אבות המזון.




# מתכון 2 :

מתכון נפלא כארוחת ערב קלילה, מזינה וחמה או כתוספת לארוחת צהריים.

הסיבים התזונתיים שיש בבטטה יחד עם החלבון שיש בגבינה מסייעים לתחושת שובע ממושכת ומזינים את הגוף ברוב אבות המזון שהוא צריך כדי להתחזק.





# מתכון 3 :

כשמדברים על הזנת הגוף ועל מתכון בריא, טעים, קל להכנה והכי חשוב משביע ומרומם את מצב הרוח, מתכון זה מקבל פרס המקום הראשון. השיבולת שועל מזינה את הגוף בוויטמינים ומינראליים, והקינמון מוסיף טעם מתקתק ומסייע לאיזון רמת הסוכר.

ניתן להכין מתכון זה כארוחה חמה, בחימום המשקה (כמו שכתוב באופן ההכנה) או כארוחה קרה, כלומר מבלי לחמם את המשקה. רק להשרות את השיבולת שועל למשך 10 דקות לפחות.




# מתכון 4 :

בדרך כלל כשאנחנו רוצים משהו מתוק אנחנו חושבים על אופציה שלא תמיד מזינה אותנו. אך במתכון הזה תמצאו את המענה המלא לקינוח טעים, מתוק, קל להכנה, מנחם, מרומם את מצב הרוח והכי חשוב מכיל חלבון ומזין (החלבון מגיע מהקינואה וגם מזרעי הפשתן).

ממליצה לכם להכין כמות כפולה ומזהירה שזה ממכר !



# מתכון 5 :

בכל פעם שמדברים על מתכון או ארוחה מנחמת, עולה האופציה של מרק שמחמם את הגוף וממלא אותנו.

ומתכון זה הוא אחד המתכון המומלצים למרק ירקות צמחוני קליל, טעים, משביע וגם מחמם את הגוף והלב.

אישית מכינה כמות ושומרת במקרר למשך השבוע.



אז עכשיו,

אחרי ששיתפתי אותכם בחמישה מתכונים מעולים וסופר מומלצים, מזמינה אותכם שוב לחשוב על מחר ולבחור במתכון אחד שאותו אתם הולכים להכין.

ממליצה לשתף את הילדים בבחירת המתכון - בטוחה שהם ישמחו לבחור יחד אתכם

(מניסיון זה הכי מלהיב אותם).


גם מזמינה אותכם לשתף אותי, באיזה מתכון בחרתם ?


אשמח לענות על כל שאלה

שלכם באהבה

ערין

bottom of page