top of page

שבעה הרגלים מחזקים לאכילה בריאה

לפניכם שבעה הרגלים האכילה המחזקים שאם תטמיעו אותם תזכו בשיפור משמעותי באכילה שלכם דבר שיוביל לחיזוק הבריאות של כל המשפחה, צריכה מגוונת של מזון בריא ושיפור התפקוד היומי ..


1. צריכה מגוונת של ירקות ופירות – עידוד ערך הגיוון

כלל בסיסי בתפריט מזין : ככל שיש יותר צבעים של ירקות ופירות כך הגוף מקבל יותר סוגים של ויטמינים ומינראליים חיוניים וההשפעה על הבריאות תהיה הרבה יותר רחבה ואפקטיבית .

כך שרצוי להגיע ל- 7 סוגים שונים של ירקות ו- 5 סוגים שונים של פירות ביום !! רצוי להעלאת את הכמות בהדרגה וזה באמת לא קשה. לדוגמא סלט ירקות אישי שמורכב מ-עגבנייה, מלפפון, 3 עלי חסה = 3 מנות ירקות.

2. מכינים מראש לו"ז ארוחות מגוון ועשיר – חיזוק תחושת הוודאות

להתייחס לכל ארוחה כארוחת חג , שצריך להחליט מה מכינים מראש .

כשאתם מחליטים מראש אתם מורידים את ההתנגדויות מצד הילדים וזה גם מקטין את ההתלבטויות, הנשנושים והבחירה במזון מהיר וקל . בנוסף , זה ייתן לכם יותר פוקוס על גיוון בתפריט היומי והשבועי וכתוצאה תוכלו להשתחרר בקלות מצריכה מרובה שח פחמימות פשוטות ולבחור יותר באוכל ומזון בריא , מזין ומחזק .

תכנון מראש מחזק את תחושת הוודאות והשליטה דבר שיעצים את הערך הפנימי וישפיע באופן ישיר על צריכת האוכל .

3. אוכלים רק כאשר אנחנו רעבים – שיפור החיבור לגוף ולתחושה הפיזית

כשאנחנו מחזקים את המחשבה שאוכל מטרתו לעזור לנו להיות בריאים ולחיות, החיבור לתחושת הגוף נהייה חזק יותר וזה משפר את הבחירה שלנו בסוג האוכל שאנו צורכים. .

מזון לא נועד כדי לפצות על רגש / חוויה / משבר , והוא גם לא נוצר כדי להוות פרס על פעילות / הצלחה ועוד. מזון עוזר לנו לחיות ולהתקיים בבריאות שמגיעה לכל אחד.

4. אוכלים רק ליד שולחן האוכל ולא מול מסך – חיזוק המודעות לאוכל

כשהילדים וגם אנחנו נמצאים מול מסך , אנחנו מרוכזים בו וכל החושים מופעלים לטובת קבלת המידע שמועבר מהמסך. כתוצאה מכך הריכוז שלנו יהיה מכוון לצפייה וקבלה ולא ללעיסה ואכילה ולכן כמות האוכל תהיה מושפעת ממצב זה, דבר שישליך על הבריאות שלנו ויגרום לצריכה מוגברת של מזון שהגוף לא צריך . כשאנחנו מכניסים מזון לגוף בזמן שאנחנו או הילדים מול מסך לא נוצרת אכילה ולעיסה אלה בליעה. מומלץ מאוד לחזק הרגל זה ולדבר עם הילדים כדי שנחזק להם את המודעות לבחירת האוכל שנכנס לגוף .




5. מתחילים את היום ומסיימים אותו במזון מחזק ולא עם סוכר

כשבוחרים להתחיל את היום עם סוכר (לא משנה באיזה צורה) זה משפיע באופן אוטומטי על צריכת האוכל במשך היום ..

הכנסת סוכר לגוף עייפות / רעב רמת הסוכר יורדת רמת האנרגיה גבוה

וכשאנחנו מסיימים את היום בסוכר (מעדן / ממתק / לחם לבן ..) השינה תהיה מושפעת מזה וגם התפקוד שלנו ביום שאחרי . מדובר בהרגל בסיסי שיכול לשפר את האכילה באופן משמעותי זה לא להתחיל או לסיים את היום עם סוכר !

6. קינוח או מנה מתוקה אוכלים רק כארוחת ביניים – חיבור מחזק לגוף

קינוח זה מזון "פשוט" שמכיל הרבה סוכרים שמפריעים על העיכול ועל התפקוד . בזמן שאנחנו מכניסים אותו לגוף לאחר שצרכנו ארוחה עשירה הגוף יעדיף לפרק אותו קודם (כי הוא יותר קל לפירוק) וישאיר את הארוחה לפירוק בזמן מאוחר יותר, דבר שיגרום לתחושת רעב חוזרת בפרק זמן קצר ופחות ספיגה של ויטמינים ומינראליים .

לכן חשוב מאוד להרגיל את עצמנו ואת הילדים לאכול ארוחה מתוקה או קינוח כארוחה נפרדת ולא מיד אחרי האוכל .

7. כל אחד אחראי על הגוף שלו ועל בחירת המזון – חיזוק החיבור לדימוי העצמי .

זה לא הרגל למחשבה – זה הרגל שחובה שהכניס אותו לחיים שלנו !!

ההרגל הזה מעביר מסר מאוד חשוב לילדים (וגם לנו כמבוגרים) שכל אדם אחראי על מה שמכנס לגוף שלו. הרגל זה מאוד משפיע על יצירת הדימוי העצמי וחיבור לגוף מכל הבחינות, ויותר מזה , הרגל זה יגרום לנו להרגיש שאנחנו סומכים על עצמנו ועל הילדים ומאפשרים ביטוי המלא וחיבור לצרכים ולרצונות .

חשוב לציין שלפעמים הילדים אוכלים "מעט" וילדים גם יכולים לבחור במזון תעשייתי במקום אוכל בריא ומחזק ובכך מומלץ להטמיע הרגל זה באופן הדרגתי כדי שהילד יתרגל שמדובר בבחירת מזון בריא ולא מהיר או תעשייתי (כמו שהוא רגיל או חושב) ובהרבה מצבים אני ממליצה מאוד לבדוק את הנושא יותר לעומק – כדי לדעת איך מעברים הרגל חשוב זה לילד בצורה שתחזק ותעצים אותו .


מזמינה אותכם לשתף אותי בהרגלים שאתם בוחרים להכניס לאורח החיים שלכם,

ולפנות אליי במידה ואם חשים צורך בדיוק התזונה היומית והשבועית של הילדים ושלכם .,

שלכם,

ערין


bottom of page