top of page

שוב חוזרים לשגרה... הפעם בצורה בריאה מודעת ומחזקת!

תקופת החגים שוב מאחורינו ושוב חוזרים לשגרה. הפעם במקביל לעונת המעבר והסתיו המתקרב ואנחנו מרגישים את השינויים שמתרחשים במזג האוויר. שינויים אלה משפיעים על המצב הבריאותי שלנו וגם על האכילה שלנו.


השינויים החיצוניים משפעים עלינו מבחינה רגשית ובריאותית, דבר שמשפיע על האכילה ובחירת המזון ומוביל לשינויים כלליים בהתנהגות, בהסתגלות לשינויים וגם במצב הבריאותי. השינויים יכולים לבוא לידי ביטוי במצבים שונים ומגוונים כגון : מצבי חולי, עייפות, חולשה של מערכת החיסון ועוד .ממש כמו שרשרת של פעולות ותוצאות שחוזרת על עצמה...


חשוב שנהיה מודעים לשרשרת הזו שמשפיעה על ההתנהלות שלנו ושל הילדים, ונדע לחזק את עצמנו ולעזור לילדים להסתגל בקלות לחזרה לשגרה.

משתפת אתכם ב- 5 צעדים בסיסיים שיעזרו לכם להסתגל לשינויים ולחזור לשגרה בצורה יותר מחזקת ובריאה ..


לעשות תיאום ציפיות עם הילדים :

כמבוגרים אנחנו יכולים להיות מודעים למה שקורה מסביב , לכל השינויים ולהסתגל במהירות לשגרה אך לילדים יכול לקחת יותר זמן לעיבוד ולעיכול מה קורה. לכן יהיה להם יותר "מאתגר" גופנית ונפשית והסתגל לשינויים המרובים שקורים בתקופה זו. זו הסיבה שחשוב לבצע תיאום ציפיות מראש עם הילדים יכול לספק להם תחושה של וודאות, שליטה ומודעות לכל השינויים שמתרחשים.

לדוגמא : לתאם ציפיות עם הילדים לקראת החזרה לשגרה, מה יהיה סדר היום שלהם, מה ירצו לקחת ארוחה למסגרות, לדבר איתם על השינויים במזג האוויר שיכול להיות ימים קרים וזה דורש מהם להיות קשובים לגוף שלהם (אם קר להם או חם, מתחילים להיות מנוזלים או מרגישים חלשים ועוד ועוד)



להקפיד על זמן בילוי יומי :

אחרי החופש הגדול ואחרי תקופת החגים, הילדים וגם אנחנו כבר התרגלנו לחופש או לחוסר שגרה, לחוסר סדר בארוחות שיכול להוביל להסתגלות איטית בחזרה לשגרה.

חשוב מאוד להקפיד על זמן בילוי יומי עם הילדים כמשמר את תחושת ה-ביחד שהייתה בחופש או בתקופת החגים וגם יכול להוות זמן מושלם לתכנונים כלליים או בניית לו"ז תזונתי שבועי שיוביל לסדר בארוחות ובאכילה ויחזק את הבריאות הגופנית והנפשית .


לאכול ביחד ארוחה משפחתית ביום :

לארוחה המשפחתית חשיבות והשפעה גדולה על המצב הרגשי / נפשי של הילדים וגם שלנו. זה דבר שיכול להעצים את האישיות, לספק מענה לצרכים הרגשיים של הילדים ולנו זמן משותף ביחד עם הילדים כדי להקשיב להם ולשתף אותם בחוויות שלנו .


להקפיד על פעילות גופנית – לפחות 3 פעמים בשבוע :

פעילות גופנית הכרחית בתקופות המעבר וההסתגלות במיוחד, בגלל שהיא מעלה את שחרור ההורמונים שמעלים את תחושת השמחה והאנרגיה בגוף ומסייעים לנו להסתגל לשינויים בצורה הרבה יותר מהירה וכיפית .

במיוחד בתקופת המעבר פעילות גופנית מחזקת את הבריאות ומעלה את תפקוד מערכת החיסון דבר שיכול להקטין את הסיכוי לחלות במחלות ויראליות שונות כגון שפעת ונזלת.


לבנות תוכנית תזונתית יומית או שבועית במטרה לעשות סדר באכילה :

אין ספק שבתקופת החגים והחופש האכילה שלנו נפגעת, והסדר באכילה משתבש. דבר זה יכול להקשות עלינו מבחינה גופנית בהסתגלות לחזרה לשגרה במיוחד לילדים שיש להם זמנים מוגדרים במסגרת לארוחות .

לכן מומלץ ואף רצוי לבנות תוכנית תזונתית יומית או שבועית משפחתית שתעזור בשמירה על סדר בארוחות במיוחד בשעות אחרי צהריים (אחרי שהילדים חוזרים מהמסגרות) וגם בסופי השבוע.



ממליצה לכם לבחור לפחות שני טיפים שהכי רלוונטיים לכם ותתחילו ליישם אותם החל מהיום – כך יהיה לכם יותר קל ויישומי בהטמעת השינויים ושיפור האכילה וההתנהלות היומית שלהם .

שלכם,

ערין

bottom of page